dimecres, 4 de setembre del 2013

CUPCAKES DE CAPPUCCINO AMB CREMA DE TOFFE (amb thermomix)



El món de la rebosteria m’ha proporcionat moltes coses bones i, una de les millors, és un grup de 24 amigues molt especial.  Ja hem fet més d’una trobada. Física vull dir, perquè mitjançant el “wasap” estem connectades les 24 hores del dia.

El mundo de la repostería me ha proporcionado muchas cosas buenas y, una de las mejores, es un grupo de 24 amigas muy especial. Ya hemos celebrado más de un encuentro. Físicamente quiero decir, porque a través del “wasap” estamos conectadas las 24 horas del día.

En el grup s’expliquen moltes coses, bones o dolentes, i sempre intentem ajudar-nos les unes a les altres. Si necessitem una recepta infal·lible, un consell sobre la decoració de la botiga, si un familiar no es troba prou bé, si ens ha passat alguna cosa curiosa, o no tenim un bon dia, ... o simplement volem riure una estona. Hem creat un vincle molt especial entre totes. Son amigues!

En el grupo se explican muchas cosas, buenas y malas, y siempre intentamos ayudarnos las unas a las otras. Si necesitamos una receta infalible, un consejo sobre la decoración de la tienda, si un familiar no se encuentra muy bien, si nos ha pasado algo curioso, o no tenemos un buen día,… o simplemente queremos reírnos un rato. Hemos creado un vínculo muy especial entre todas. ¡Somos amigas!



Encara que ens vam conèixer a través de les xarxes socials, poc a poc ens anem coneixent en persona. Jo tinc la gran sort que a prop de Barcelona hi vivim unes quantes i ens és bastant fàcil fer trobades. I dues d’elles, l’Anna i l’Eva, tenen casa molt a prop de mi.

A pesar de que nos conocimos a través de las redes sociales, poco a poco nos vamos conociendo en persona. Yo tengo la gran suerte de que cerca de Barcelona vivimos unas cuantas y nos resulta bastante fácil celebrar encuentros. Y dos de ellas, Ana y Eva, tienen casa muy cerca de mí.

Aquest passat mes d’agost, una de les amigues, la Sònia, va venir a actuar al poble de l’Anna amb el seu grup de dansa del ventre tribal “Zaghareet Tribal Group”. I allà, parlant amb l’Eva d’uns caramels de toffe recoberts de xocolata que m’havia regalat una altra amiga del grup, la Margarita, vam pensar fer juntes aquest cupcakes de capuccino amb crema de merengue suís amb sabor a toffe, amb la recepta que té l’Eva al seu bloc Pecando con Eva, i publicar-ho el mateix dia. Un bloc que heu de visitar ara mateix!

Este pasado mes de agosto, una de las amigas vino a actuar al pueblo de Ana con su grupo de danza del vientre tribal “Zaghareet Trival Group”. Y allí, hablando con Eva de unos caramelos de toffe cubiertos de chocolate que me había regalado otra amiga del grupo, Margarita, pensamos en hacer juntas estos cupcakes de capuccino con crema de merengue suizo con sabor a toffe, con la receta que tiene Eva en su blog Pecando con Eva, y publicarlo el mismo día. ¡Un blog que debéis visitar ahora mismo!



INGREDIENTS                                          INGREDIENTES

Pels cupcakes de capuccino:                Para los cupcakes de capuccino:
200 gr. d’oli de gira-sol                         200 gr. de aceite de girasol
200 gr. de sucre                                     200 gr. de azúcar
200 gr. de farina                                    200 gr. de harina
2 ous                                                       2 huevos
2 culleradetes de capuccino soluble     2 cucharaditas de capuccino soluble
50 ml. de llet                                          50 ml. de leche
½ culleradeta de llevat en pols             ½ cucharadita de levadura en polvo
un pessic de bicarbonat                         un pellizco de bicarbonato

Per a la crema de toffe:                           Para la crema de toffe:
70 gr. de clara d’ou                                 70 gr. de clara de huevo
140 gr. de sucre                                      140 gr. de azúcar
210 gr. de mantega                                 210 gr. de mantequilla
2 cullerades de toffe en pasta                2 cucharadas de toffe en pasta



PREPARACIÓ:

Primer escalfem el forn a 180º i preparem les càpsules. Comencem per batre el sucre amb els ous durant 6 minuts, a 37º i velocitat 3 ½ .
Programem la màquina 3 minuts a velocitat 3 ½ i anem incorporant l’oli i la llet poc a poc.

Afegim la farina prèviament passada pel sedàs amb el llevat, el bicarbonat i el cafè, i batem uns segons a velocitat 6.
Passem la massa a les càpsules omplint només 2/3 i introduïm al forn uns 20 minuts.

Al treure del forn esperem 5 minuts abans de passar-les a una reixeta per refredar totalment, i aleshores introduirem una trosset de xocolata que s’estovarà amb la calor residual.

PREPARACIÓN:

Primero calentamos el horno a 180º y preparamos las cápsulas. Empezamos por batir el azúcar con los huevos durante 6 minutos, a 37º y velocidad 3 ½.
Programamos la máquina 3 minutos a velocidad 3 ½ y vamos incorporando el aceite y la leche poco a poco.

Añadimos la harina previamente tamizada junto con la levadura, el bicarbonato y el café, y batimos unos segundos a velocidad 6.
Pasamos la masa a las cápsulas llenando sólo 2/3 y las introducimos al horno unos 20 minutos.

Al sacarlos del horno esperamos 5 minutos antes de pasarlos a una rejilla hasta enfriar totalmente, y entonces introducimos un trocito de chocolate que se ablandará con el calor residual.



Per a la crema de toffe fem una crema de merengue suís (Swiss Meringue Buttercream) i primer de tot hem de muntar el merengue. Posem la papallona al vas i afegim les clares d’ou i el sucre i programem 2 minuts, 50 º, velocitat 3 ½.

Posem el vas a la nevera uns 15 minuts per a refredar bé el merengue i mentre tallem la mantega a daus. Tornem a posar el vas a la màquina i a velocitat 3 i sense temps anem afegint la mantega fins que aconseguim que la crema tingui la textura adequada.

Para la crema de toffe hacemos una crema de merengue suizo (Swiss Meringue Buttercream) y primero que nada tenemos que montar el merengue. Ponemos la mariposa en el vaso y añadimos las claras de huevo y el azúcar y programamos 2 minutos, 50º, velocidad 3 ½.

Ponemos el vaso en la nevera unos 15 minutos para enfriar bien el merengue y mientras cortamos la mantequilla a dados. Volvemos a poner el vaso en la máquina y a velocidad 3 y sin tiempo vamos añadiendo la mantequilla hasta que conseguimos que la crema tenga la textura adecuada.

 


Per decorar uns cupcakes hem desfet una mica de la xocolata del farcit i uns altres tenen els caramels de toffe recoberts de xocolata que van donar peu a aquesta col·laboració.

Para decorar unos cupcakes hemos deshecho un poco del chocolate del relleno y otros tienen los caramelos de toffe cubiertos de chocolate que dieron pie a esta colaboración.



Ens els vam menjar acompanyades de l’Anna i la Cèlia, a la terrassa de l’Eva al seu apartament de Sitges, davant el mar, en una tarda de tempesta d’estiu. I els vam acompanyar amb uns mojitos (fluixets de rom, eh!). Potser no sigui la combinació més saborosa, però després de dos cupcakes... us asseguro que els mojitos entraven molt i molt bé!
Nos los comimos acompañadas de Ana y Celia, en la terraza de Eva en su apartamento de Sitges, frente al mar, en una tarde de tormenta de verano. Y los acompañamos con unos mojitos (¡flojitos de ron, eh!). Quizá no sea la combinación más sabrosa, pero después de dos cupcakes… ¡os aseguro que los mojitos entraban muy, muy bien!


L’Anna, l’Eva i jo mateixa


¡¡¡DEDICADO A MIS DIVINAS AMIGAS!!!

1 comentari:

  1. Espero que sea la primera de muchas locuras juntas, ha sido genial!! Un besazo.

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me i comentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...