dimarts, 21 de maig del 2013

LA PRIMERA COMUNIÓ D'EN PAU



Uf! Què en fa d’anys que vaig fer la primera comunió! Quan aquests dies pensava en el pastís d’en Pau, recordava la meva primera comunió. Només tinc un lleu record dels fets d’aquell dia, però recordo especialment tres coses relacionades amb la meva comunió.

[cast.] ¡Uf! ¡Cuántos años hace que hice la primera comunión! Cuando estos días pensaba en el pastel de Pau, recordaba mi primera comunión. Sólo tengo un ligero recuerdo de los hechos de aquel día, pero recuerdo especialmente tres cosas relacionadas con mi comunión.



Un d’aquests records és quan em vaig entossudir en un vestit curt, malgrat que sempre que jugava a disfressar-me ho feia de princesa i amb vestits llargs. Però hi havia una nena a l’escola que aleshores m’influenciava molt i que deia que la comunió s’havia de fer de curt, perquè allò no era un joc ni un ball de disfresses.

Sí, la seva mare era catequista, ho heu encertat. I sí, tenia raó, però jo només tenia 8 anys i a aquesta edat no ets conscient de la transcendència de les coses. A mi m’agradaven les princeses! Però vaig acabar amb un vestit curt.

El dia de la comunió vaig passar una mica d’enveja de les nenes que anaven amb vestits llargs, però només me’n recordava quan les veia. Res traumàtic.

[cast.] Uno de esos recuerdos es cuando me encabezoné en un vestido corto, a pesar de que siempre jugaba a disfrazarme de princesa y con vestidos largos. Pero había una niña en la escuela que entonces me influenciaba mucho y que decía que la comunión se tenía que hacer de corto, porque no era un juego ni un baile de disfraces.

Sí, su madre era catequista, lo habéis acertado. Y sí, tenía razón, pero yo sólo tenía 8 años y a esa edad no eres consciente de la trascendencia de las cosas. ¡A mí me gustaban las princesas! Pero acabé con un vestido corto.

El día de la comunión pasé un poquito de envidia de las niñas que iban con vestidos largos, pero sólo me acordaba cuando las veía. Nada traumático.



El segon record sí va ser una cosa lletja al final del dia, quan vam arribar a casa i vaig descobrir que havia perdut un boli que m’havien regalat i que em va agradar moltíssim, i amb el què havien escrit les dedicatòries al llibre “Recuerdo de mi comunión”. Recordeu aquells llibres?

[cast.] El segundo recuerdo sí que fue una cosa fea al final del día, cuando llegamos a casa y descubrí que había perdido un boli que me habían regalado y que me gustó muchísimo, y con el que habían escrito las dedicatorias en el libro “Recuerdo de mi comunión”. ¿Os acordáis de esos libros?



I el tercer record està relacionat amb la meva estimada àvia. Abans de la meva comunió ja m’havia regalat tots els regals cars típics de la comunió. Ja sabeu, la medalleta, la polsera, les arracades, etc. Quan va arribar el moment, les meves tietes no sabien què comprar-me, no tenien què comprar-me, per això la meva mare no va deixar que li comprés tantes coses a la meva germana, més petita que jo. Segons la meva àvia, ho feia “porque a lo mejor el año que viene no estoy”. I va morir amb 90 anys!

[cast.] Y el tercer recuerdo está relacionado con mi querida abuela. Antes de la comunión ya me había regalado todos los regalos caros típicos de la comunión. Ya sabéis, la medallita, la pulsera, los pendientes, etc. Cuando llegó el momento, mis tías no sabían qué comprarme, no tenían qué comprarme, por eso mi madre no le dejó que le comprara tantas cosas a mi hermana, más pequeña que yo. Según mi abuela, lo hacía “porque a lo mejor el año que viene no estoy”. ¡Y murió con 90 años!



Però dies abans de la comunió, quan ja estava al llit per dormir, van entrar la meva àvia i els meus pares a l’habitació amb una capsa molt grossa. Era el regal de comunió de la meva àvia. Els meus pares tampoc no sabien què era i con que el meu pare no té paciència per aquestes coses, va convèncer l’àvia per què m’ho donés.

Era un tocadiscs!!! I a casa no en teníem. Va ser un regal fantàstic, que segurament van gaudir més els meus pares que jo, je je.

[cast.] Pero días antes de la comunión, cuando ya estaba en la cama para dormir, entraron mi abuela y mis padres en la habitación con una caja muy grande. Era el regalo de comunión de mi abuela. Mis padres tampoco sabían lo que era y como mi padre no tiene paciencia para estas cosas, convencieron a mi abuela para que me lo diese.

¡¡¡Era un tocadiscos!!! Y en casa no teníamos. Fue un regalo fantástico, que seguramente disfrutaron más mis padres que yo, je je.



Ja fa mesos que en Pau em va dir, ell i no la seva mare, que volia que li fes jo el pastís, perquè tot el que faig li agrada. I em va fer molta il·lusió! Cal dir que el seu germà juga amb el meu fill al mateix equip de bàsquet i, és clar, en Pau menja de tots els dolços que porto com si fos un més de l’equip.

Em va demanar que fos de xocolata blanca i així va ser: pa de pessic de xocolata farcit de ganache de xocolata blanca.

[cast.] Ya hace meses que Pau me dijo, él y no su madre, que quería que le hiciera yo el pastel, porque todo lo que hago le gusta. ¡Y me hizo mucha ilusión! Hay que decir que su hermano juega con mi hijo en el mismo equipo de básquet y claro, Pau come de todos los dulces que llevo como si fuera uno más del equipo.

Me pidió que fuera de chocolate blanco y así fue: bizcocho de chocolate relleno de ganache de chocolate blanco.



Espero que en Pau, quan sigui gran, recordi una mica el meu pastís.

Espero que Pau, cuando sea mayor, recuerde un poco mi tarta.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per visitar-me i comentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...