dimecres, 8 de maig del 2013

MAGDALENES BLANQUES



No acostumo a posar receptes al bloc per dues raons. Una, perquè penso que ja hi ha molts que fan unes receptes fantàstiques i boníssimes. I dos, i la més important, perquè aleshores m’ho menjo. És que no pot ser, sóc molt llaminera, i ara precisament estic fent dieta perquè ja havia acumulat una mica (una mica bastant). Però la veritat és que volia anar introduint alguna recepta de tant en tant i he pensat començar per una que agrada molt a casa (així no m’ho he de menjar jo).

[cast.] No acostumbro a poner recetas en el blog por dos razones. Una, porque creo que ya hay muchos que tienen unas recetas fantásticas y buenísimas. Y dos, y la más importante, porque entonces me lo como. Y es que no puede ser, soy muy golosa, y ahora precisamente estoy haciendo dieta porque ya había un poco (un poco demasiado). Pero la verdad es que quería ir introduciendo alguna receta de vez en cuando y he pensado empezar por una que gusta mucho en casa (así no me lo tengo que comer yo).



El que fa que aquestes magdalenes siguin tan bones és el fet de posar els xips de xocolata blanca a la massa, que fa que sigui una magdalena molt melosa. No sé d’on la vaig treure, però ja fa anys que la faig i, amb el temps, he anat fent modificacions i me l’he fet meva. Normalment la faig amb la thermomix, però també us poso com fer-la sense.

[cast.] Lo que hace que estas magdalenas estén tan buenas es el poner los chips de chocolate blanco en la masa, que hace que sea una magdalena muy melosa. No sé de dónde saqué la receta, pero ya hace años que la hago y, con el tiempo, he hecho algunas modificaciones y me la he hecho mía. Normalmente la hago con thermomix, pero también os pongo cómo hacerla sin.




Ingredients per a 12 magdalenes:

130 gr. de sucre

2 ous

130 gr. d’oli de gira-sol

60 gr. de llet

180 gr. de farina

100 gr. de xips de xocolata blanca

pell de llimona

un pessic de sal

8 gr. de llevat tipus Royal

 

[cast.] Ingredientes para 12 magdalenas:

130 gr. de azúcar

2 huevos

130 gr. de aceite de girasol

60 gr. de leche

180 gr. de harina

100 gr. de chips de chocolate blanco

piel de un limón

un pellizco de sal

8 gr. de levadura tipo Royal



Elaboració

Engegar el forn a 180 º.

En un bol gran, muntar les clares d’ou amb un pessic de sal a punt de neu i reservar.

En un altre bol, barrejar els rovells d’ou amb el sucre i la pell de llimona ratllada. Poc a poc, i sense deixar de batre, anar afegint l’oli i la llet.

Afegir la farina amb el llevat i barrejar de nou.

Incorporar aquesta massa a les clares muntades amb molt de compte. I afegir, finalment, els xips de xocolata, també barrejant amb una espàtula i amb moviments envoltants.

[cast.] Elaboración

Encender el horno a 180 º.

En un bol grande, montar las claras de los huevos con un poco de sal y reservar.

En otro bol, mezclar las yemas con el azúcar y la piel de limón rallada. Poco a poco, y sin dejar de batir, ir añadiendo el aceite y la leche.

Añadir la harina con la levadura y mezclar de nuevo.

Incorporar esta masa a las claras montadas con mucho cuidado. Y añadir, para acabar, los chips de chocolate, también mezclando con una espátula y con movimientos envolventes.



Elaboració amb thermomix

Pesar l’oli i la llet i reservar.

Polvoritzar el sucre i la pell de llimona programant 30 segons, velocitat progressiva 5-10. Treure i reservar.

Sense rentar el vas, i amb la papallona, posar les clares dels ous amb la sal i programar 4 minuts, velocitat 3 ½. Quan estiguin muntades es reserven en un bol gran.

Continuant amb la papallona, posar els rovells dels ous i el polvoritzat de sucre i llimona. Programar 1 minut, velocitat 3 ½.

Programar velocitat 3, sense temps, i incorporar l’oli i la llet poc a poc.

Treure la papallona i afegir la farina i el llevat i barrejar 30 segons, velocitat 4.

Ara afegim aquesta massa a les clares muntades amb molta cura. I els xips.

[cast.] Elaboración con thermomix

Pesar el aceite y la leche y reservar.

Pulverizar el azúcar y la piel de limón programando 30 segundos, velocidad progresiva 5-10. Sacar y reservar.

Sin lavar el vaso, y con la mariposa puesta, poner las claras de los huevos y un poco de sal y programar 4 minutos, velocidad 3 ½. Cuando estén montadas se reservan en un bol grande.

Seguimos con la mariposa puesta y ponemos las yemas de los huevos y el pulverizado de azúcar y limón. Programar 1 minuto, velocidad 3 ½.

Programar velocidad 3, sin tiempo, e incorporar el aceite y la leche poco a poco.

Quitar la mariposa y añadir la harina y la levadura y mezclar 30 segundos, velocidad 4.

Ahora añadimos esta masa a las claras montadas con mucho cuidado. Y los chips.

 
 
Omplir les càpsules de magdalena fins a la meitat o 2/3 i introduir al forn 18 minuts, o fins que estiguin daurades i al punxar-les amb una brotxeta o similar, aquesta surti neta. Un cop fora del forn esperarem 5 minuts abans de treure-les del motllo i posar a refredar en una reixeta.

[cast.] Llenar las cápsulas de magdalena hasta la mitad o 2/3 e introducirlas en el horno 18 minutos, o hasta que estén doradas y al pinchar con una brocheta o similar, ésta salga limpia. Una vez fuera del horno esperaremos 5 minutos antes de sacarlas del molde y ponerlas a enfriar en una rejilla.



Les podeu menjar tal qual, o amb una mica de sucre per sobre, o decorar-les amb xocolata blanca desfeta, que és com li agraden al meu fill. O amb una ganache de xocolata, com si fossin cupcakes. Inclús una vegada les vaig fer minis, decorades amb xocolata blanca i un lacasito a sobre per a una festa infantil i els nens les van devorar. I els gran també.

Las podéis comer tal cual, o con un poquito de azúcar por encima, o decorarlas con chocolate blanco deshecho, que es como le gustan a mi hijo. O con una ganache de chocolate, como si fuesen cupcakes. Incluso una vez las hice minis, decoradas con chocolate blanco y un lacasito encima para una fiesta infantil y los niños las devoraron. Y los mayores también.



Espero que les proveu i que us agradin!

¡Espero que las probéis y que os gusten!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per visitar-me i comentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...