Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris macarons. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris macarons. Mostrar tots els missatges

dimarts, 21 de gener del 2014

NOCES D’OR (Bodas de oro)



El passat 6 de desembre els meus pares van fer 50 anys de casats.

A l’any 1963 aquest dia plovia molt i després de la cerimònia van anar cap a casa, a sopar i a dormir; no van fer cap tipus de celebració. Potser per això els feia tanta il·lusió reunir a la família en una dinar per celebrar les Noces d’Or.

El pasado 6 de diciembre mis padres cumplieron 50 años de casados.

En el año 1963 tal día llovía mucho y después de la ceremonia se fueron a casa, a cenar y a dormir; no hicieron ningún tipo de celebración. Quizá por eso les hacía tanta ilusión reunir a la familia en una comida para celebrar las Bodas de Oro.



Però no només va ser el dinar que esperaven, sinó que els nets els van llegir un poema i els van entregar un ram de núvia i un pomet per la solapa; un amic els va “casar” en una petita cerimònia i una neta d’una neboda va portar uns anells; tothom els va fer regals magnífics, tot i que ells havien dit que no volien res; i vam acabar amb un audiovisual de fotografies que resumia la seva vida. Va ser tot perfecte!

Pero no sólo fue la comida que esperaban, sino que los nietos les leyeron un poema y les entregaron un ramo de novia y un ramillete para la solapa; un amigo los “casó” en una pequeña ceremonia y una nieta de una sobrina les llevó unos anillos; todos les hicieron regalos magníficos aunque ellos habían dicho que no querían nada; y acabamos con un audiovisual de fotografías que resumía su vida. ¡Todo fue perfecto!

 
 
Quan ens van plantejar que els ajudéssim a buscar restaurant per la festa, ningú va parlar del pastís. Es donava per suposat que jo m’encarregava. Aleshores vaig pensar que els podria sorprendre amb una taula dolça, així podria fer un parell de decoracions amb galeta que tenia ganes de fer, a part que tota la família és molt llaminera.
Cuando nos plantearon que les ayudásemos a buscar restaurante para la fiesta, nadie habló de la tarta. Se daba por hecho que me encargaba yo. Entonces pensé que los podía sorprender con una mesa dulce, así podría hacer un par de decoraciones con galleta que quería hacer, aparte de que toda la familia es muy golosa.
 
 
 
El pastís va ser un red velvet amb crema de mantega de vainilla de tres pisos, de color beige i jugant amb el color blanc com a contrast. Al pis superior i a l’inferior, la decoració va ser amb una plantilla i glassa. Al pis d’entremig hi havia les seves inicials daurades sobre una placa de fondant. I rematava la decoració un parell de poms de flors fetes amb pasta de goma.
La tarta fue un red velvet con crema de mantequilla de vainilla de tres pisos, de color beige y jugando con el color blanco como contraste. En el piso superior y en el inferior, la decoración fue con una plantilla y glasa. En el piso intermedio había sus iniciales doradas sobre una placa de fondant. Y remataba la decoración un par de ramilletes de flores hechas con pasta de goma.
 



Altres vegades havia treballat amb plantilles sobre galetes, però mai sobre un pastís. I havia fet algunes flors per a decorar pastissos, però sempre era una de sola, mai fent un ram. Em preocupava el resultat, perquè volia que tot fos perfecte, però finalment va quedar força bé.

Otras veces había trabajado con plantillas sobre galletas, pero nunca sobre una tarta. Y había hecho algunas flores para decorar pasteles, pero siempre era una sola, nunca en un ramo. Me preocupaba el resultado, porque quería que todo fuera perfecto, pero finalmente quedó bastante bien.




A la taula dolça vaig treballar amb els colors blanc, beige, rosa i daurat. Amb un element central que eren les inicials dels seus noms decorades amb paper estampat.

En la mesa dulce trabajé con los colores blanco, beige, rosa y dorado. Con un elemento central que eran las iniciales de sus nombres decoradas con papel estampado.




Us nomeno els dolços de la taula. Alguns ja he publicar la recepta i alguns altres ho faré en les properes setmanes.  Van ser galetes de mantega decorades amb glassa i unes altres amb una plantilla sobre fondant; cupcakes de maduixa amb crema amb gust a cava, y cupcakes de llimona amb crema de llet merengada, i un deliciós brownie de xocolata blanca amb maduixes.

Os nombre los dulces de la mesa. Algunos ya he publicado la receta y otros lo haré próximamente. Fueron galletas de mantequilla decoradas con glasa y otras con una plantilla sobre fondant; cupcakes de fresa con crema con sabor a cava, y cupcakes de limón con crema de leche merengada, y un delicioso brownie de chocolate blanco con fresas.




I també cake pops de galetes oreo amb xocolata blanca; merengues de coco i de violeta; macarons de maduixa farcits de crema amb sabor a cotó de sucre i macarons de canyella farcits amb formatge en crema i praliné d’avellanes; i algunes llaminadures.

Y también cake pops de galletas oreo con chocolate blanco; merengues de coco y de violeta; macarons de fresa rellenos de crema con sabor a algodón de azúcar y macarons de canela rellenos de queso crema y praliné de avellanas; y algunas golosinas.




I dos elements decoratius fets amb galetes: un pastís decorat amb flors de sucre i una galeta decorada amb fondant i que imitava la foto del seu casament.

Y dos elementos decorativos hechos con galletas: una tarta decorada con flores de azúcar y una galleta decorada con fondant y que imitaba la foto de su boda.




Vaig treballar molt dur per fer-ho tot a temps i vaig passar molts nervis perquè volia que tot fos perfecte, però tot va ser compensat amb la cara dels meus pares quan van veure la taula i el pastís.

Trabajé muy duro para hacerlo todo a tiempo y pasé muchos nervios porque quería que todo fuera perfecto, pero todo fue compensado con la cara de mis padres cuando vieron la mesa y la tarta.




dilluns, 16 de setembre del 2013

MARTINA, CRIS I LEO



M’agraden molt els nens, i més si són de la família, es clar. Les darreres setmanes els més petits han centrat tota la nostra atenció, perquè ha arribat el Leo i ha estat l’aniversari del Cris. I com que sempre aprofito qualsevol excusa per a fer coses dolces,  ells han estat la motivació perfecta.

Ja vaig començar quan feia el taller de macarons, que ja us en vaig parlar aquí. Vaig gosar fer dues propostes de treball de final de curs: una van ser els cupcakes de llimona, molt més elaborada. L’altra van ser uns macarons farcits de crema de moca i decorats amb micro boletes formant el nom de Leo, i decorats amb uns llacets per donar un aire més infantil.

Me gustan mucho los niños, y más si son de la familia, claro. Las últimas semanas los más pequeños han centrado toda nuestra atención, porque ha llegado Leo y ha sido el cumpleaños de Cris. Y como siempre aprovecho cualquier excusa para hacer dulce, ellos han sido la motivación perfecta.

Y empecé cuando hacía el taller de macarons, del cual ya os hablé aquí. Me atreví a hacer dos propuestas de trabajo de final del curso: una fueron los cupcakes de limón, mucho más elaborada. La otra fueron unos macarons rellenos de crema de moca y decorados con micro bolitas formando el nombre de Leo, y decorados con unos lacitos para darle un aire más infantil.


Però aleshores el Leo encara no havia nascut. I malgrat que volia portar algunes galetes a l’hospital, no vaig poder, o sigui que ho vaig deixar per després.

Ja tenia la idea, però quan vaig veure tota la robeta que li tenien preparada ho vaig tenir claríssim. Pantalons, samarretes, pijames,... i sabates, moltes sabates. De totes les mides, o bé per regals de naixement, o bé algunes que li havien passats dels cosinets. Però..... gairebé no tenia mitjons!!!

Vaig entrar a internet i li vaig fer una selecció.

Pero entonces Leo aún no había nacido. Y aunque quería llevar unas galletas al hospital, no pude, así que lo dejé para más adelante.

Ya tenía la idea, pero cuando vi toda la ropita que le tenían preparada lo tuve clarísimo. Pantalones, camisetas, pijamas,… y zapatos, muchos zapatos. De todas las medidas, bien porque eran regalos de nacimiento, bien porque se las habían pasado de sus primitos. Pero…. ¡¡¡casi no tenía calcetines!!!!

Así que entré en internet y le hice una selección.

 
 
Llavors va arribar l’aniversari de qui fins ara era el petit, el Cris. Tres anyets! Però el Cris i la Martina, la seva germana, els tenim una mica lluny, així que vaig preparar unes galetes decorades, les vaig empaquetar amb molt de cura i les vaig enviar per missatgeria. Les va rebre el dia abans del seu aniversari, però tinc entès que només un parell van sobreviure fins a l’endemà.
Entonces llegó el cumpleaños de quien hasta entonces era el pequeño, Cris. ¡¡¡Tres añitos!!! Pero a Cris y Martina, su hermana, los tenemos un poco lejos, así que preparé unas galletas decoradas, las empaqueté con mucho cuidado y las envié por mensajería. Las recibió el día antes de su cumpleaños, pero tengo entendido que sólo un par sobrevivieron hasta el día siguiente.


I com que em sabia greu per la Martina, també ella va rebre una mostra de Hello Kitty.

Y como me sabía mal por Martina, también ella recibió una muestra de Hello Kitty.



Tot plegat en poques setmanes. Però tot fet amb molta il·lusió.

Petonets per la Martina, el Cris i el Leo!!!

Todo en pocas semanas. Pero todo hecho con mucha ilusión.

¡¡¡Besitos para Martina, Cris i Leo!!!



dimarts, 23 de juliol del 2013

CUPCAKES DE LIMON

 
Una nova entrada, que ara feina temps que no escrivia. I després d’aquest descans he decidit introduir més receptes, que és una cosa que em ve molt de gust. M’agrada allò de provar coses noves.
Una nueva entrada, que ahora hacía tiempo que no escribía. Y después de este descanso he decidido introducir más recetas, que es una cosa que me apetece mucho. Me gusta probar cosas nuevas.
 
 
Avui us porto uns cupcakes de llimona, molt tendres i refrescants. Els he fet com a suport d’uns macarons pel taller que estic fent amb Cupcakes a gogo i que es diu “Macarons al milímetro”. Però de macarons ja en parlarem en un altre moment.
Hoy os traigo unos cupcakes de limón, muy tiernos y refrescantes. Los he hecho como soporte de unos macarons para el taller que estoy haciendo con Cupcakes a gogo y que se llama “Macarons al milímetro”. Pero de macarons ya hablaremos en otro momento.
 
 
Volia fer uns cupcakes sense aromes o emulsions, sinó que portessin suc i pell de llimona, i he trobat els Lemon Raspberry de Victoria’s Cakes en el darrer número de la revista Sweet Magazine. Però he fet algunes modificacions.
Quería hacer unos cupcakes sin aromas o emulsiones, sino que llevaran zumo y piel de limón, y he encontrado los Lemon Raspberry de Victoria’s Cakes en el último número de la revista Sweet Magazine. Pero les he hecho algunas modificaciones.
 

Ingredients per a 10-12 cupcakes:         Ingredientes para 10-12 cupcakes:

100 gr. de mantega                                         100 gr. de mantequilla

100 gr. de sucre                                               100 gr. de azúcar

2 ous petits                                                       2 huevos pequeños

25 ml. de suc de llimona                                  25 ml. de zumo de limón

125 gr. de farina                                               125 gr. de harina

5 gr. de llevat en pols                                      5 gr. de levadura en polvo

pell ratllada d’una llimona                               piel rallada de un limón

Engeguem el forn a 180º i preparem les càpsules.

Comencem batent la mantega amb el sucre fins que tingui textura de crema.

Afegirem els ous d’un en un, una mica batuts, però integrant bé el primer abans de incorporar el segon. I després afegirem el suc de llimona.

Quan ja estigui integrat, anirem afegint en un parell de vegades la farina i el llevat, que ja haurem passat per sedàs.

Per acabar, incorporarem la pell de llimona.

Repartirem la massa a les càpsules, no més d’un terç de la seva capacitat, i els posarem al forn durant uns 18 minuts. Però abans de retirar del forn hem de comprovar que estan cuits punxant amb una brotxeta o similar i que surto neta. I un cop fora, hem d’esperar uns 5 minuts abans de passar-los a una reixeta a refredar.

Encendemos el horno a 180º y preparamos las cápsulas.

Comenzamos batiendo la mantequilla con el azúcar hasta que tenga textura de crema.

Añadiremos los huevos de uno en uno, un poco batidos, pero integrando bien el primero antes de incorporar el segundo. Y después añadiremos el zumo de limón.

Cuando ya esté integrado, iremos añadiendo en un par de veces la harina y la levadura, que habremos tamizado.

Para acabar, incorporamos la piel de limón.

Repartimos la masa en las cápsulas, no más de un tercio de su capacidad, y los pondremos en el horno durante unos 18 minutos. Pero antes de retirarlos del horno tenemos que comprobar que están hechos pinchando con un palillo o similar y que éste salga limpio. Y una vez fuera, tenemos que esperar unos 5 minutos antes de pasarlos a una rejilla para enfriar.



Aquesta vegada els he farcit amb lemon curd i els he decorat amb una buttercream de llet merengada. Estan boníssims i gens empallegosos! I pel taller de macarons he acabat la decoració amb uns macarons de canyella farcit de formatge crema i praliné d’avellanes. Deliciós!!!

Esta vez los he rellenado con lemon curd y los he decorado con una buttercream de leche merengada. ¡Están buenísimos y nada empalagosos! Y para el taller de macarons he acabado la decoración con unos macarons de canela rellenos de queso crema y preliné de avellanas. ¡¡¡Delicioso!!!



Proveu-los, que segur que us agraden!

¡Probadlos, que seguro que os gustan!

dilluns, 4 de juny del 2012

MACARONS!!!


Finalment m’he decidit a fer macarons. I m’han sortit genials!! Estic molt feliç!
Feia temps que buscava i m’interessava per com es feien, però em feia molt de respecte perquè tothom deia que era difícil agafar-li el punt. En uns llocs parlaven de deixar envellir les clares d’ou, però això no em feia massa gràcia: si sempre hem de tenir cura amb la conservació dels ous, inclús dins de la nevera, com podem deixar unes clares durant 48 hores esperant no sé què? No ho veia clar.

Però la meravellosa Alma del blog Objetivo: cupcake perfecto va publicar una entrada amb els seus macarons, amb clares pasteuritzades,  i assegurant que no eren tan difícils, i em vaig animar, sobretot perquè deia que no calia fer res especial amb les clares.
Et, voilà!


La recepta és senzilla, però té uns quants moments crítics, com quan barregem la farina d’ametlla amb el sucre glas; o quan fem la merenga; o quan afegim l’ametlla i el sucre a la merenga; o controlar bé el temps de repòs; o els minuts que ha d’estar dins del forn;... o quan estan fets i hem de mirar de no menjar-nos-els tots d’una sentada.


La veritat és que són una delícia pel paladar i per la vista, amb tots els colors i combinacions de colors que poden presentar,  així com la combinació de sabors. Realment, són un camp molt obert i molt creatiu.
Aquests els he fet de llimona i de xocolata.

Els de llimona estan farcits de lemon curd i he tenyit la massa amb el colorant melon de Sugarflair. Els de xocolata estan farcits amb una ganache de xocolata negra i no necessiten colorant perquè la massa està feta amb cacau.

Boníssims!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...